FASTEAKSJON 2021, Lyngdal Frikirke

“Når dere faster…”, sa Jesus. Ikke hvis, men når! For mange av oss kan fastetiden virke stress og noe vi elegant hopper over. Derfor vil vi i Lyngdal Frikirke ha et eksperiment denne fastetiden. Du utfordres til å prøve å leve litt annerledes frem mot påske. Ikke for å imponere noen, eller for at Gud skal elske deg mer. Men kanskje går du glipp av noe? Fastetiden handler om å gi avkall, faste, for å gjøre seg klar for påskens budskap.

På mange måter kan det sammenliknes med et eksperiment. Vi prøver nye ting for å oppdage noe bedre.

Målet med fasteaksjonen er å gi avkall på noe og prøve noe nytt. Ikke for å glemme eller gi helt slipp på det gamle. Men for å se bredden i Guds forråd og for å utfordre egne preferanser og metoder. Kanskje vil Gud stadfeste noe og skape noe nytt?

VIDEOUNDERVISNING:

Fem undervisnings- og instruksjonsfilmer. I hver av filmene tar vi for oss en ny “åndelig disiplin”. Her blir det en liten undervisning, bønn for det vi skal inn i, og en praktisk måte å gjennomføre det på. Legges ut på “Vi i Lyngdal Frikirke” hver søndag kveld frem til påske.

LYNGDAL FRIKIRKES BIBELELSEPLAN:
På facebookgruppen “Lyngdal Frikirke Bibelleseplan” finner du en enkel og grei måte å komme gjennom bibelen på. Den blir oppdatert ofte, med info om de forskjellige bøkene, dagens eller ukas kapitler. Nå i fastetiden begynner vi på det nye testamentet. Heng deg på!

HJEMMERESSURS:

Kristenlivet leves for det meste ut i hverdagen. Derfor har vi laget noen ressurser til bruk hjemme. Disse er ment til å gjøres sammen. Enten som familie, en gruppe eller med en venn.

BØNN PÅ ZOOM:

Ukentlige samlinger på zoom, ledet av Inga Lande. I fastetiden ønsker vi å ha fokus på mer enn oss selv. I disse samlingene ønsker vi å løfte frem misjon og forfulgte kristne og andre lokale og nasjonale  utfordringer. Samlingene blir på Zoom, og linker blir lagt ut på “Vi i Lyngdal Frikirke” på Facebook.

MIN FASTE:

Skal man skape en forandring, eller gjennomføre et eksperiment, så trenger du en plan, et mål og oppfølging. MIN FASTE er et slikt verktøy, hvor du gjør en slags avtale med deg selv. Her kan du skrive ned hvordan du vil gjennomføre din faste, lage deg mål og finne noen som kan følge deg opp og heie på deg underveis. Les mer om «min faste» her og print ut og bruk dokumentet.

RESSURSER:

Her finner du ressurser til tidebønn.

Uke 9: Bibelmeditasjon

Uke 10: Hvilende bønn