KONFIS 24/25

Hva får du hvis du blander en konfirmant med en kompis? En konfis selvfølgelig! Og det er det vi ønsker for dette året. Et år med relevant undervisning, men også at vi skal bli kjent med hverandre, kirka og kristen tro.

Vi bruker et konfirmasjonsopplegg som heter “Smak og kjenn”. Det er utviklet av IMI-Kirken og brukes i hele Norge. Her er det både undervisning, gruppesamtale og aktiviteter som lager gode samlinger.

Vi har ingen krav om dåp, medlemskap eller andre ting. Du kan komme som du er.

Samtidig ønsker vi å være tydelig på at vi formidler et kristen budskap og ønsker å skape en bevegelse nærmere den levende Gud!

Vi vil at konfirmasjon hos oss skal være spennende og godt. Vi har trygge ledere med oss, og vi ønsker å være tilgjenlgelige for konfirmanten og foreldrene i løpet av året.

Hva skjer?

HOVEDSAMLING:

Vi møtes i partallsuker. Undervisningsdag er ikke bestemt enda, men kanskje det blir på torsdager etter skolen?.

Her blir det undervisning, bønn, prat, lek, GØY og noe å bite i.

Her vil vi prate om både det som er lett og det som er vanskelig.

KONFLEIR: Et av våre høydepunkt gjennom året er sommerleiren i uke 31 eller 32. Det er enda ikke bestemt hvilken uke vi skal være der, men dere får info når vi vet mer.

Vi samler ca 100 konfirmanter fra Frikirkene på sørlandet til en fantastisk uke på Evjetun leirsted, siste uka i sommerferien. Her er det utrolig mye gøy og bra som skjer. Vi rafter, kjører gocart, har samlinger, masse god mat og mye gøy sammen

SOSIALT:

Det er viktig å ha det gøy sammen.

Vi kommer til å ha flere sosiale samlinger i løpet av året.

Vi kommer også til å invitere konfirmantene til å være en del av arbeidet menighetene driver som feks FrikUng.

Hjertelig velkommen til KONFIS i Lyngdal Frikirke!!

Påmelding her:

Kalender: