Velkommen til gudstjeneste og barnekirke! Søndag 4.desember kl.11:00

Nå tenner vi det andre lys
Da kan vi bedre se
Vi venter på at Gud vår Far
Vil gi sin sønn hit ned

Da er endelig førjulstiden i gang. Vi har tent adventslyset, hengt opp utelysene og noen har til og med åpnet den første julebrusen. Vi går i fra hverdag mot fest.
Juleevangeliet er en sammensetning av både hverdag og høytid. Vi feirer at Gud ble menneske, men folkene i historien opplever en inngripen i hverdagen deres. Slik skal det være for oss også. Høytiden skal utruste oss til å leve en hverdag med blikket rettet oppover. Mot Jesus og hans interesser i verden.
På søndag taler pastor Thore Søvik om å leve som Jesu etterfølger gjennom hele livet. Det er Johannes prologen i begynnelsen av Johannes kapittel 1 som er hovedteksten.

Sist søndag fikk vi besøk pepperkaka. Det blir spennende å se hva pepperkaka finner i huset denne søndagen.
Vi feire nattverd sammen og Anne-Monika m/team leder oss i lovsang.

Kirkekaffe: Frem til jul åpner vi opp kirkesalen for kirkekaffe, og vi håper mange vil benytte anledningen til å stoppe igjen etter gudstjenesten.

Denne uka jobber barnekirka med:
Puggles (0 -3 år): Maria får besøk av en engel
Cubbies (3 – 5 år): Bjørneklem 19